CEZARY STYPUŁKOWSKI: jeszcze posłużę branży
FORBES: Pamięta pan tę okładkę z 2013 roku?
CEZARY STYPUŁKOWSKI, prezes Pekao: Tak, modernizowałem wtedy mBank, którego prezesem zostałem w 2010 roku.
Policzyłem sobie, że jako prezes zarządzał pan dużymi instytucjami finansowymi przez ponad 30 lat. Nikt w Polsce nie może się równać z tym doświadczeniem. Jak przeszedł pando Pekao, dostałem taki komentarz: " czasy się zmieniają, banki się zmieniają, a Cezary Stypułkowski wciąż jest prezesem".
Jak sam pan zauważył, w tym czasie byłem w wielu miejscach, wiele rzeczy udało mi się zrobić. To sprawiło, że nazbierałem trochę doświadczenia i poznałem wielu ludzi. A jednocześnie wydaje mi się, że nigdy woda sodowa nie uderzyła mi do głowy. Mam poczucie, że inni to doceniają. I jestem w dobrej formie, więc myślę, że jeszcze jakiś czas posłużę, również branży (śmiech).
Po co przyszedł pan do Pekao?
W mBanku niewiele więcej mogłem zrobić i powoli kończyła się moja misja. Czternaście lat w jednym miejscu to dość długo. Zasiedziałem się, tak jak wcześniej dość długo byłem w Handlowym. A Pekao jest ciekawym wyzwaniem. W latach 90. to był unikalny bank dla zamożnych ludzi z pierwszą kartą kredytową. Od tamtego czasu stracił dużo, bo został sprzedany włoskiemu Unicredit, który w niego nie inwestował.
Dalej - bezdyskusyjnie - mamy bardzo silną pozycję w bankowości korporacyjnej. Ale dużo do zrobienia jest w segmencie detalicznym. W tym obszarze jest dość duży " gap" wśród aktywnie zawodowych klientów w wieku 35- 50 lat. A w bankowości demografia jest bardzo ważna. Zrozumiałem to w PZU i w mBanku i chcę to myślenie wdrożyć w Pekao.
Co po latach zarządzania bankami napędza pana w pracy? Rozumiem, że już dawno nie są to pieniądze, nie interesuje pana podróżowanie, nie kupuje pan domu w Hiszpanii...
To już nie ten wiek i nie ten etap konsumpcji. Podróże kojarzą mi się z pracą, a wysokich temperatur nie lubię.
Cała rozmowa do przeczytania na stronie magazynu Forbes:
https://www.forbes.pl/cezary-stypulkowski-o-wyzwaniach-w-pekao-bankowosc-ciagle-go-napedza/ttylpck
Wywiad ukazał się również 1.12.2025 r. w jubileuszowym wydaniu magazynu Forbes.